معرفی مشاغل پردرآمد؛

 اینفلوئنسر کیست؟

شاید در این دوره و زمانه نام شغل اینفلوئنسری را شنیده باشید و یا حتی خودتان زمانی به آن مشغول باشید که با توجه به این موضوع بسیار خوب می دانید چه درآمد و چه جایگاه های شغلی برای اینفلوئنسرها پدید می آید.

اما اینفلوئنسر کیست و این واژه از کجا آمده است؟

واژه Influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است.

توجه داشته باشید که ما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به افرادی اینفلوئنسر گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند.

در واقع اینفلوئنسرها شاید همان سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی باشند، در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند!

در میان مردم اصلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود.

اصطلاح اینستافیمس (instafamous) هم اشاره به اشخاص تاثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

نخستین تاثیرگذاران بی نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند و تقریبا در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری شده بود.

افرادی که شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند و توانستند توجه بسیاری را به خود جلب کنند، به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آنها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آنها بودند.

شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستندنگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در صورتی که با اصطلاح یوتیوبر (YouTuber) مواجه شدید؛ باید بدانید که منظور همان شاخ ها و افراد تأثیرگذار یوتیوب هستند و به مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سر و کله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر هم پیدا شد.

انواع اینفلوئنسر بر اساس میزان تاثیرگذاری

  • سلبریتی‌ها

سلبریتی‌ها و افراد معروف نخستین نسل ایفلوئنسرها، بودند. اما کم‌کم اهمیت خود را در اینفلوئنسرمارکتینگ از دست دادند.

باور بسیاری از برندها این است، که یک سلبریتی، زمانی در پروموت یک محصول موفق می‌شود که برند خودش را تبلیغ کند؛ اما می‌بینیم که کمپانی‌های بزرگ همچنان به همکاری با آنها ادامه می‌دهند و راضی‌اند.

بحثی که در این میان وجود دارد این است که با وجود تعداد زیاد مخاطب‌هایشان، میزان تعامل و تأثیری که روی آن‌ها دارند چندان زیاد نیست.

  •  KOLها (رهبران یک حوزه کاری)

 KOL که در واقع مخفف کلمۀ Key Opinion Leader است، به افرادی گفته می‌شود که به نوعی رهبران حوزۀ کاری خود محسوب می‌شوند.

در واقع این‌ها افرادی هستند که مخاطب‌ها بی چون و چرا حرف‌هایشان را قبول دارند و میزان تأثیر‌گذاری‌شان به شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود